onsdag 27 februari 2019

Ristat i hud

Det här är en bok jag inte kommer att läsa klart: Ristat i hud av Ashley Dyer. Den lät så himla lovande när jag läste OM den:

I månader har poliskommissarie Greg Carver jagat en gäckande seriemördare. En mördare som tillfångatar sina offer och ägnar veckor åt att tatuera varje centimeter av deras kroppar. Tills de blivit ett konstverk att visa upp för världen. Utredningen verkar ha gått i stå när Greg Carver en sen kväll brutalt skjuts ner i sitt hem. Hans kollega Ruth Lake är först på plats, men istället för att begära förstärkning så städar hon snabbt undan alla spår efter mördaren. Vad är det hon försöker att dölja och vem är mördaren? Och är Greg verkligen död?

Lät ju riktigt spännande, tyckte jag och tog mig an den med hög förväntan. Men alltså näe. Har läst drygt 100 sidor och berättelsen är segare än sirap. Det händer ingenting, karaktärerna är urtråkiga, dialogen trög. Det här fallet får någon annan lösa, känner jag. Den här boken får noll tatueringar av fem möjliga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar