söndag 10 juli 2011

Fotbollshetta

Det är för varmt och jag är för trött för att vara arg. JUST NU alltså, men jag återkommer med det som upprör mig. Det pågår ett fotbolls-VM just nu, och det går just nu för djävla bra för Sverige. Sverige har vunnit sin grupp, vunnit kvartsfinalen och ska spela semifinal i veckan som kommer. Det är stort. VM är ju liksom...VM. Stort.
Sveriges vinst mot Australien idag nämndes lite i förbigående på Aktuellt nu ikväll. Nu tänkte jag avrunda kvällen med att gotta mig lite mer åt Sveriges vinst. Inte för att jag egentligen är sådär superintresserad av fotboll, det är för långsamt. Men när det är stora mästerskap och det går bra för Sverige - eller något annat lag som jag gillar - så känner jag ändå att jag  kan uppbåda ett visst intresse.

Aftonbladets startsida handlar bara om "domarskandalen" i USA:s match och den skiter jag i, jag vill läsa om Sverige. Gotta mig, som sagt. Men när man klickar sig in på Aftonbladets djävla sportsida så får man liksom leta sig fram bland rubrikerna innan man kan få läsa ett jättekort referat som till största delen handlar om att Nilla Fischer fått ett gult kort och inte får spela i semifinalen.

Hade detta varit herrfotboll, så hade hela Aftonbladets startsida varit täckt av bilder och reportage. Superlativen hade avlöst varandra, varje minut och varje spelade hade analyserats av "experter" och taktik och upplägg inför semifinalen hade redovisats in i minsta detalj vare sig man ville veta det eller ej.

Men nu är det ju bara VM i damfotboll, vilket verkar ha ungefär samma status som korpfotboll.

Skärpning, era djävla media-kretiner. Det är 2011 nu för fan. 

1 kommentar:

  1. http://badlandshyena.wordpress.com/2011/07/03/respekt-for-fotbollstjejerna/

    SvaraRadera