måndag 3 januari 2011

Nyårslöften

Ja, då var det nytt år. Eller det har det ju varit i flera dagar, så det kommer väl knappast som en skräll. Jag tänkte skriva om mina nyårslöften. Jag brukar vara ytterst sparsam med nyårslöften. Ett gång i mitten på 90-talet lovade jag att börja överväga möjligheten att börja sy i tappade knappar istället för att ersätta dom med en säkerhetsnål. Jag övervägde detta och kom fram till att det kunde vara rimligt. Ni ser, jag utvecklas.

Ett annat nyårslöfte jag gav var att läsa Sagan om ringen. Det har jag också gjort. Fast min man påstår att det inte räknas om jag inte läser hela trilogin, men han har ingen talan i det här fallet.

Inför 2011 tänkte jag lova att börja dricka mer champagne. Eller jag är inte så kräsen, det går bra med i stort sett vilket bubbelvin som helst. Bara det smakar gott och är festligt. Livet är en fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar