onsdag 7 april 2010

"Han skrev hem till sin far och mor som långt bort i en stuga bor, att om jag dör på ett våldsamt vis så dör jag dock som en svensk polis"

Igår slölyssnade jag på lokalradion när jag körde hem. De pratade om mordet i Landskrona, alltså det där en ung spoling nu är häktad och misstänkt för att i affekt och vredesmod över att ha blivit tutad på på en parkeringsplats gick till handgripligheter mot ett äldre par så att tanten stöp i backen och dog på kuppen. Sorgligt. Som jag redan tidigare sagt så begriper jag inte vad det är MED folk och deras hämningslösa raseri så fort de har en väg under och en kaross omkring sig. Besinna er för fan.

Ja, men hur som helst, igår var det en (manlig) polis som talade om detta mord. Och han antydde att det här var någonting som man mer eller mindre fick räkna med skulle hända förr eller senare. Det är män, och det är bilar...Då kan precis vad som helst hända.

Så nu vet ni det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar