fredag 25 februari 2011

Worse things happen at sea

Det finns en tv-serie som heter 2½ men. Den har jag aldrig sett. Någon som spelar med där heter Charlie Sheen. Honom har jag aldrig hört talas om. Skit samma, som vi brukar säga, nu är hans tv-karriär i alla fall i fara efter rasistiska uttalanden. Jag fick läsa artikeln två gånger innan jag fattade vad det rasistiska var. Eller det fattar jag fortfarande inte, för det var alltså att han, Charlie Sheen, hade kallat producenten, som tydligen heter något annat, för Charles Levine, som tydligen är det namn som han, producenten, är född med. Enligt tidningen Variety uppfattas detta som "antisemitiskt".

Alltså, man häpnar. Hur djävla snarstucken får man egentligen vara? Det är ju inte precis som att han har tatuerat in hakkors och hyllat Hitler och förkunnat att Anne Frank och ett antal miljoner till minsann fick vad de förtjänade, n'est-ce pas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar