onsdag 21 september 2011

Big wheels keep on turning

Jag skickade iväg lite bilder på mig och Remus eftersom mäktiga personer inom taxvärlden ville skryta lite med oss, så det kan de väl få då. Men då var bilderna för små för att funka på hemsidan. Allvarligt! Bilderna var 1600x1200, vilket är den upplösning jag brukar använda när jag fotobloggar. Till den gamla fotodagboken körde jag 640x480 och det var ingen som lipade för det heller. Men nu skulle det vara mycket pixlar och många megabyte, så jag fick låta bilderna gå ett varv i Photoshop och liksom tynga ner dom lite. Sedan mailade jag iväg dom igen. Nu var de så djävla stora att jag fick skicka dom en och en i separata mail och det gick ändå aslångsamt.
Nästan som på nittonhundratalet. Det var bara det jag ville säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar