torsdag 30 juli 2009

Frestad, föraktad och ringa, ägandes alls ingenting

Nu har jag blivit så djävla gammal att jag blivit kallad till mammografi för första gången. Eller kallad och kallad, jag fick en "inbjudan" där jag blev "erbjuden" en undersökning. Det lät som det rörde sig om någon form av elegantare tillställning, där vi skulle glida omkring i finkläder och dricka drinkar i pausen. Det vore kanske inte så dumt.

I min "inbjudan" stod det även följande: Undersökningen kostar 120 kronor. Betala helst med kort. Vi tar inte emot kontanter.

Alltså, är det bara jag som tycker att betala helst med kort betyder att det ändå är LITE okej att betala med kontanter om man av någon anledning skulle önska detta? Eller finns det något alternativ till kontanter som inte är kort? Finns det någon som använder checkhäfte fortfarande? I så fall ringde de från 80-talet och ville ha det tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar