torsdag 11 november 2010

Det drar en skugga utmed murarna ikväll, den är sval och förtegen

När jag flyttade från stan i vintras sa jag samtidigt upp mitt medlemskap på gymmet där jag tränat ungefär sedan Jesus red in i Jerusalem på en åsna. Det kändes sådär, men det känns ju ännu mer sådär att betala sura pengar för något som man ändå inte kan utnyttja. Men det är lite trist, för i Nya Ankeborg finns det inget gym, bara en gammal sunkig sporthall där frivilliga brandkåren lyfter lite skrot då och då. Det känns inte som att jag riktigt hör hemma i den miljön faktiskt.  

Men nu har jag fått nys om ett nytt träningsställe. Nikky och Sandra tränar där. Om jag är snäll får jag kanske följa med dom någon gång. Det återstår att se hur snäll jag är, och hur snälla dom är.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar