tisdag 7 september 2010

The priest goes dancing with a whore

Det är i gryningen, på väg till jobbet, som de stora frågorna i livet uppstår och börjar pocka på lösning. Till exempel i morse när jag tankade, då åkte det förbi en polisbil. Och då kom jag på att jag aldrig har sett en polis stå fylla tanken med blyfri 95-oktanig (eller vad nu polisbilar dricker) på någon mack, varken på film eller i verkligheten. Hur kommer sig detta, de kör ju bil JÄMT? Finns det hemliga bensinmackar i de underjordiska polisgaragen (som jag inte är helt säker på existerar i verkligheten, men på film finns de och det lurar alltid skurkar med skjutvapen där, hade jag varit polis hade jag alla gånger parkerat på gatan för att få ett långt och lyckligt liv), eller finns det tjänstvilliga väsen inom poliskåren som helt enkelt tillbringar sina dagar med att fylla och släpa hem otaliga bensindunkar? Ett slags polisens egna husalfer som arbetar i tysthet och möjliggör skyddandet, hjälpandet och ställa tillrättandet?

Så många frågor, så lite svar. Precis som vanligt med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar