måndag 13 juli 2020

Tjoho från semestern!

Jo, men det blev semester ändå trots allt. Herregud vad gött. Inga måsten att tala om. Eller ja, det finns ju lite. Håller hundkurs på tisdagar och sen är det artrosträning på onsdagar och i helgen var det viltspår. Har dessutom anmält mig till en onlinekurs i biodling för min bror har ett litet biodlarföretag och vi ska inleda någon form av samarbete, tänkte vi. Kan ju då vara bra för mig att känna till lite mer om kärnverksamheten så att säga. Men annars är tempot behagligt lågt. Idag har jag gått långpromenad (det funkade! knät höll! YAY!), plockat mördarsniglar och stekt pannkakor. Nu har jag betalt lite räkningar (det får man tydligen inte ta semester från?) och ska googla efter recept på saker som innehåller mycket ägg. Har nämligen en herrans massa ägg, både höns och vaktlar värper som tossingar just nu. Det är ju angenäma bekymmer att ha, måste jag säga.

Min man var duktig häromdagen och snickrade ihop en ny duosoffa (som jag har lärt mig att det heter) åt oss. Den gamla, som vi köpte på loppis när vi flyttade hit och som vi sedan låtit stå ute under i alla fall fem av de senaste tio årens vintrar, satte man sig i helt på egen risk. Det har ju inte direkt varit något trädgårdsväder, men ändå. Nu är det i alla fall teoretiskt möjligt att sitta ute och fika utan att behöva sitta i något som påminner om en hybrid mellan Nimis och regalskeppet Vasa. Gött.

Vi såg en helkass film häromdagen. Midsommar, en amerikansk/svensk skräckfilm (dock tydligen inspelad i Ungern). Den fick ändå 7,1 av 10 på IMDb, men det behöver uppenbarligen inte korrelera med min smak för jag tyckte bara den var tråkig och rätt så orealistisk. Alltså, nu fattar jag ju att skräckfilmer inte är gjorda som dokumentärer, men ändå. Den var ju inte ens bra som skräckfilm för det var ju knappt man ens hoppade till. Den får en nubbe av fem möjliga.

1 kommentar:

  1. https://www.arla.se/recept/skansk-aggakaka/ inte för att jag prövat men det later gott.

    https://www.arla.se/recept/enkel-ostkaka/ den här har jag gjort en annan variant av, jättegod är den.

    Lycka till!

    Annika

    SvaraRadera