Igår fick jag först vänta i telefonkö i 16 minuter, vilket inte heller muntrade upp mitt redan irriterade känsloläge. Fick sedan prata med en av de lama medarbetarna på kundtjänst. De är så himla trevliga och förstående och håller med om allt när jag säger att jag tycker det här är för dåligt, men de kan ju inget göra. Den jag pratade med igår sa ungefär samma sak som alla andra, och när jag sedan började mitt utlägg kring hur lång tid det här har tagit utan att någon hört av sig så fick jag ännu ett "det kan ta lite extra tid för det är ju Corona", och då fick jag nog och sa att jag accepterar inte att någonting som jag blivit utlovad skulle ta 2-3 veckor INKLUSIVE Corona nu är uppe på 7 veckor and counting. Plus att låneprodukten inte på något sätt motsvarar det som jag köpt och är det rimligt att det ska ta typ 2 dagar att dammsuga ett hus på 100 kvadratmeter? Sa sedan att jag tyckte att de antingen ger mig en ny dammsugare, eller så ger de mig pengarna tillbaka och så kan jag köpa en ny dammsugare på någon annan vitvarukedja än Elgiganten och bad att få prata med en person som befinner sig i någon form av beslutsfattande position så att vi kan lösa det här.
Jaha, men då skulle det skapas ett nytt ärende kring detta i något annat system och så skulle "någon" kontakta mig "så fort som möjligt". Fick sedan ett mail där det stod att de hade skapat ett ärende och att det hade ärendenummer si och så, och har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss igen. JAMEN ELLER HUR? Har ju inte gjort annat än ringt deras djävla kundtjänst för att ventilera mina frågor (när får jag min dammsugare?) och funderingar (jag tycker det här är dåligt, vad har ni för policy, hur tycker ni att ni ska lösa detta, ge mig en enda anledning till att fortsätta vara kund på Elgiganten, osv) utan att få annat än god dag yxskaft tillbaka.
Jag, inom kort |
Jag får svår krupp av sånt här. Samtidigt tacksam att det inte är jag som väntar. Det är så sabla dåligt och klantigt skött.
SvaraRaderaMarkattan