Jag skulle kalla mig själv rätt så välorganiserad. Har koll på saker och ting, är förberedd på det mesta, har oftast både en plan B, C, D och resten av alfabetet också om något skulle gå åt helvete längs med vägen och det gör det ju alltid. Fast det senare går kanske mer under rubriken street smart än välorganiserad. I alla fall. Jag lever i en härlig symbios med min kalender och jag har inget som helst behov av att hålla på med en massa löjl i stil med bullet journaling. Alltså, jag har absolut inget emot själva idén, men det verkar som att de flesta lägger 99 % av energin på att göra sina egna fina krusidulliga kalendrar och sedan tittar de aldrig i dom. Fast jag har kanske fel. Själv är jag helnöjd med Outlooks kalender för jobbgrejer och telefonens plus en väggalmanacka för det privata. Men så för ett tag sedan fick jag tips från en konsult som jag jobbade med i ett projekt om TRELLO. En sida där man liksom kan göra digitala to-do-listor som tilltalade mig som gillar to-do-listor (eller framför allt gillar jag tillfredsställelsen när man får stryka saker från listan) och att ha det lite snyggt och välorganiserat. Så jag skapade ett konto, fixade en sida med listor och prioriteringsgrad och gjorde olika kategorier och höll på (nästan som en som gör sin egen bullet journal personlig och instagramvänligt konstnärlig, hahaha) och la den som startsida i webbläsaren och var helnöjd med det. I ett par månader eller så, sedan kom något jobbsnille på att vi skulle använda PLANNER istället, som ju är i princip samma sak fast på någon annan plattform om jag fattar det rätt. Så helt plötsligt hade vi projekt i både TRELLO och PLANNER och sedan tidigare har vi även använt ONE NOTE till vissa projekt och nu har något snille kommit på att man kan använda TEAMS, så nu har vi en massa TEAM med grejer på gång. Och nu är allting istället för ordning och reda en djävla RÖRA om ni frågar mig, man är med i hundra olika TEAM och PLANNER-grupper och vissa saker ligger här, andra ligger där och man hittar fan i mig ingenting längre. Får börja återgå till det gamla hederliga systemet penna och papper för att ha koll på vad som är vad. Är det så här det ska gå till nuförtiden, va?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar