Nu vill jag skriva något snällt om Telia. Faktiskt. Nästan varje gång jag har surbloggat om Telia så har jag fått en kommentar från något vänligt och hjälpsamt väsen från kundservice. Som erbjuder hjälp i form av länkar och personlig kontakt. Jag har inte testat, för mina problem verkar mer ha karaktären av att lösa sig med blod, svett och så mustiga orgier i svordomar att kapten Haddock skulle blekna, så jag har faktiskt klarat mig utan de här livlinorna. Men jag har hört andra människor vittna om att det faktiskt fungerar. Ring en vän, ring Telia. Och i mitt senaste inlägg så skrev denna okända vän Jag ber om ursäkt för att du har problem med kanalpaketet på din digital-tv och missade handbollsmatchen. Det tycker jag var fint skrivet. Telia och jag är numera vänner igen.
Men jag undrar lite hur det här fungerar. Använder Telias kundtjänst någon infernalisk sökmotor som raskt nosar upp alla blogginlägg som klagar på dem? (Nu har jag visserligen valt att döpa mina till "Djävla Telia" så det är kanske inte så svårt. Här finns det utrymme för en viss hybris, men eftersom jag varken bloggar om mode eller sex så hamnar ju den här bloggen aldrig på några topplistor, så ryktet om min storhet känns betydligt överdrivet). Eller finns det särskilda anställda som sitter och läser bloggar hela dagarna för att spåra upp de här som ventilerar sitt missnöje på detta vis? Eller har de särskilda tipsare, ungefär som polisen har (åtminstone i Leif GW Perssons böcker)?
Det skulle man bra gärna vilja veta.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar