Ja, vad ska man säga om Telia? Inte ringde de igår som de hade lovat. Man kan ju bli sur för mindre, ska man bli liksom överkörd och ignorerad bara för att man försöker vara vänlig och tillmötesgående (i telefon, inte här) istället för att riva upp himmel och jord och gapa och svära och domdera (vilket sker här istället för i telefonen). Så idag ringde jag dom. Igen. Överraskande nog var det bara 17 före mig i kön, och sedan fick jag prata med en trevlig man som i och för sig inte kunde svara på vad som hade hänt eller varför ingen hade kontaktat mig, men som beställde ett nytt digitaltv-abonnemang som skulle vara mitt senast på onsdag.
Det återstår att se, förstås. Som om det inte vore nog med det har en person från Telias kundservice lämnat en hjälpsam länk som jag kan få använda för att komma i kontakt med kundservice. Det har jag ännu inte gjort, utan jag avvaktar till onsdag innan det är dags att åter spänna bågen. Om detta inte bara är bluff och lurendrejeri förstås, men det återstår som sagt att se.
Telia - Nålsögat: 2 -1 (tveksamt domslut, men hellre fria än fälla, för jag är ju så djävla snäll ju).
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar