torsdag 20 maj 2021

Dagens so far

Jobbar hemma idag eftersom idag är dagen då framtiden ska anlända i form av fiber. En M-Y-C-K-E-T trevlig kille har redan varit här och rekat inför själva ingreppet. "Oj, det blir kallt att gå barfota här nere", sa han när vi klev ner i källaren, men det var ju det lilla problemet för ingen som inte har sett källaren innan kan förstå hur U-N-D-E-R-B-A-R-T det var att kunna gå där utan att behöva klättra över kartonger, bräder och tusen andra saker som min man  samlar på sig i tron att han ska göra något konstruktivt av i någon diffus framtid då han inbillar sig att tid och lust och ork och inspiration ska sammanfalla i en kreativ process. Själv var jag iväg och höll spårkurs igår kväll, kom hem, duschade och gick och lade mig medan min man fortfarande höll på och kämpade med tingens element till långt efter läggdags. 

Nu vet jag ju tyvärr att detta bara är ett djävulens bländverk och att säkert 90 % av all skit är intryckt i tvättstugan eller bakom någon annan lyckt dörr i källaren. För slängt har det i alla fall inte blivit. Men skit samma, jag har inte på tio år kunnat gå i källaren utan att svära och bli på dåligt humör. Nu kunde jag åtminstone låtsas att detta var helt normal källarstandard där man kan släppa ner hantverkare utan att behöva oroa sig för att de ska tro att det är hoarder-varning på husets invånare (åtminstone en av dom). 

Ska nu börja reka inför val av fiberleverantör. Grannarna, som har varit utan tv och internet sedan i början av mars har redan gjort jobbet så jag tänkte kolla med dom. Vill framför allt ha det enkelt och smidigt, och inte Telia. Även om Telia har varit företrädesvis enkelt och smidigt i många herrans år, men så illa som de har skött detta så tänker jag att de snart kommer att mista en kund. Jag FÖRSTÅR att man inte satsar på gammal teknik som ADSL, men jag tycker att det hade varit rimligare att gå ut och säga att "om x år kommer vi att lägga ner den här tjänsten, så vi rekommenderar att du börjar förbereda för något annat i god tid". Inte bara låta sina tjänster sluta fungera och sedan bemöta det med "nä, men vi tänker inte göra något åt det" när problemet är ett faktum. BU. 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar