Många ligger säkert sömnlösa och undrar hur det går med vårt bredband? Jamen SÅDÄR skulle jag väl vilja säga. Vi gjorde ju en ny felanmälan till Telia, de sa att vi skulle få återkoppling och det har vi inte fått och jag har inte haft tid att jaga dom heller. Men jag tycker det är svindåligt att man ens ska behöva det när det är JAG som betalar rätt rejäla avgifter för att få en tjänst som har fungerat klanderfritt i hur många år som helst och sen helt plötsligt inte gör det längre. Tycker väl att det borde ligga i Telias intresse att värna om sina kunder, men nja? det känns det ju inte direkt som att de gör.
Fick ju en kommentar från kundtjänst på ett blogginlägg där de trodde det var fel på routern, men det tror inte jag eftersom "fel på routern" enligt mig inte är något som kommer och går lite slumpmässigt, utan är det fel så funkar INGENTING, been there done that, bytte router och problemen löstes. Men nu funkar det ju oftast, men inte alltid. Utan rätt var det är så bryts uppkopplingen och sen tar det mellan 1 och 20 minuter innan internet är tillbaka. Händer kanske 1-2 gånger om dagen i snitt och är otroligt enerverande, speciellt om man jobbar hemifrån och sitter i digitala möten och presenterar grejer, vilket jag gör i princip dagligen.
Aja, nästa vecka ska vi i alla fall få fiber! Är lite i chock eftersom väntetiden skulle vara 3-6 månader och man har ju hört om folk som väntat i åratal och vi anmälde oss för tre veckor sen. Har nog min granne att tacka för det, för hon har legat på som en pitbullterrier eftersom deras internet har lagt av helt och de har varken kunnat surfa eller se på tv sedan långt innan påsk. Så hon har terroriserat de som utför detta på ett sätt som också gynnar oss eftersom vi bor grannar och kommer de och blåser in fiber till en så kan de ju lika gärna göra det till två.
Nu ska man ju inte ropa hej förrän fibern är på plats, så vi får väl se hur det här slutar. Sen måste man ju sätta sig in i hur saker fungerar också. DET NYA såkallat. Usch vad jobbigt, nu måste man välja någon annan bredbandsleverantör och vem och hur gör man? osv. Den som lever får se.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar